Translate

sobota, 6 października 2012

Krem z dyni



Po wielu dniach nieobecności wreszcie znalazłem chwilę, żeby coś napisać. Tak to czasem już jest. Praca, dom, szkoła, a wieczorem człowiek jest tak zmęczony, że nie ma już siły na nic.
Wreszcie w ostatni weekend znalazłem dynię, która nadawała się do mojej zupki. W wielu sklepach była po prostu za duża, aż przypadkiem weszliśmy do Lidla i tam wypatrzyłem taką malutką akurat na 2 osoby.
Zupki wyszło oczywiście więcej, więc mieliśmy parę dokładek. Zachęcam do spróbowania.


Składniki:


  • 1 mała dynia (moja ważyła około 800 gram)
  • 2 średnie marchewki
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 laska wanilii
  • 1 łyżka masła
  • sól
  • pieprz
  • cynamon
  • gałka muszkatołowa
  • 1/4 szklanki białego wytrawnego wina


  • śmietana do dekoracji


Sposób przygotowania:

1. Dynię dokładnie umyć. Ze środka wyjąć pestki. Pokroić w kostkę (nie obierałem dyni ze skórki ponieważ w trakcie gotowania skórka zmięknie);

2. Marchew umyć, obrać i pokroić w talarki (talarki = kółeczka :) );

3. Ziemniaki umyć, obrać, pokroić w kostkę;

4. Cebulę obrać, pokroić i podsmażyć na maśle ( oczywiście na patelni :) );

5. Czosnek obrać i drobno pokroić lub jeśli ktoś ma wyciskarkę to wycisnąć do zupy;

6. Dynię, marchew, ziemniaki, laskę wanilii (przekrojoną po długości, wyjąć czarny miąższ do zupki)  wkładamy do garnka ( w moim przypadku był to 2 litrowy gar bo litrowy okazał się za mały) i zalewamy wodą ( użyłem około 2 szklanek wody);

7. Dodaję soli i pieprzu do smaku ( dlaczego piszę do smaku bo każdy ma inny, ja lubię pikantnie ale z niewielką ilością soli, a ktoś może lubić bardzo słono);

8. Wszystko zagotować.

9. Kiedy warzywa zmiękną, dodaję cebulę oraz czosnek oraz pozostałe przyprawy oraz wino, gotuję jeszcze około 5 - 10 min;

10. Na koniec wyjmuję laskę wanilii i wszystko razem miksuję;

11. Jako dekorację na środek kremu kładę łyżeczkę śmietany 18%

Smacznego :)




0 komentarze:

Prześlij komentarz