Translate

niedziela, 11 listopada 2012

ZTE V9 Light instalacja CyanogenMod



Po wielu godzinach szperania w sieci wreszcie trafiłem na poradnik, który przeprowadził mnie przez proces instalacji CyanogenMod7 ROM. Dziś mój ZTE wreszcie dostał skrzydeł :) 
Poradnik wypróbowany przeze mnie i działa w 100%.
Post powstał na podstawie artykułu: Optus My Tab ZTE V9 Light CyanogenMod 




Aktualizacja jest możliwa dla urządzenia ZTE v9 Light posiadającym Android w wersji  2.2.

1. Root urządzenia (czyli uzyskiwanie praw administratora):


  • Pobierz aplikację Z4root;
  • Wejdź w ustawienia urządzenia i zaznacz:
    • Ustawienia - > Aplikacje -> Nieznane źródła;
    • Ustawienia -> Aplikacje -> Dla Programistów -> Debugowanie USB;
  • Skopiuj aplikację Z4root na kartę SD;


(Ta opcja jest ważna jeśli łączymy urządzenie za pomocą kabla USB z komputerem, ja wszystkie potrzebne elementy skopiowałem na kartę SD poprzez włożenie karty SD w adapter bezpośrednio do komputera  [ laptop ma specjalne wejście na kartę SD, w niektórych komputerach PC również jest takie wejście] )



  • Zainstaluj aplikację z4root_blade_perm_root_v2.apk na tablecie;
  • Otwórz aplikację z4root i wybierz opcję Permanent Root;

Tablet zostanie zresetowany i gotowe :) Przechodzimy do kolejnego punktu.


2. Instalacja aplikacji OneClickRecovery i skopiowanie Cyanogen (CM7) ROM na kartę SD:



Urządzenie zresetuje się i zostanie uruchomione w trybie CWM (praktycznie odpala się konsola po której poruszamy się przyciskami  [+/-] zatwierdzamy kliknięciem wyłącznika z boku urządzenia).



  • Wybierz: install zip from sdcard (czyli zainstaluj plik z roszrzerzeniem zip zlokalizowany na karcie SD);
  • Wybierz: choose zip from sdcard (za pomocą przycisków [+/-} wybierz swój ROM Cyanogen, który pobrałeś wcześniej i skopiowałeś na kartę SD);
  • Wybierz: YES

Nowy ROM zostanie zainstalowany, a urządzenie po ukończonej instalacji pozostanie w trybie CWM aż do ponownego resetu.
Kolejnym krokiem może być czyszczenie danych. Uwaga możesz stracić wszystkie dane z urządzenia!!!

3. Czyścimy pamięć podręczną [Cache]

  • Z głównego menu tryby CWM wybieramy opcję wipe data/factory reset i zatwierdzamy;
  • Następnie klikamy: advanced, a potem wipe dalvik cache i potwierdzamy wybór;
  • Kolejnym krokiem jest: fix permissions.
  • Po tych działaniach możemy zresetować nasze urządzenie.


4. Instalacja aplikacji Google

  • Pobierz: Google App;
  • Po pobraniu zmień nazwę pliku na: update.zip i skopiuj go na kartę SD;
  • Uruchom aplikację OneClickRecovery;
  • Urządzenie uruchomi się w trybie CWM;
  • Wybierz: flash update.zip;
  • Zresetuj urządzenie i gotowe :)








44 komentarze:

  1. Witam, moze masz jakis pomysl jak ozywic mojego ZTE v9 Light ale w wersji 2.1?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie czy chcesz wrócić do wersji 2.1 czy możesz zainstalować 2.2. Jeżeli chciałbyś mieć wersję 2.2 to proponuję spróbować według poradnika, który sprawdziłem pod tym linkiem: http://poradnikmeza.blogspot.com/2012/11/zte-v9-light-awaria.html

      Usuń
  2. Po raz kolejny okazało się, że najlepszym sposobem na kłopoty jest poprosić kogoś o pomoc. Zazwyczaj udaje sie je rozwiazac zanim otrzymasz pomoc :) Tak bylo i tym razem! Kilka miesiecy sie przymierzałem do upgrade'u mojego ZTE a tu nagle zrobilem to w kilka minut: najpierw z 2.1 na 2.2 a nastepnie z 2.2 do cyjanogena :) WIELKIE DZIEKI za powyższy opis, idealnie napisany co i jak krok po kroku - w sam raz dla takiego laika jak ja! REWELKA!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że mogłem pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, ja szukam odpowiedzi w sieci na mój problem i niestety nigdzie takich informacji nie mogę znaleźć. Mianowice chodzi mi o powrót do Android 2.2 z Cyanogenmoda. Czy mogę prosić o pomoc i jakiś poradnik? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, spróbuj skorzystać z poradnika pod tym linkiem: http://poradnikmeza.blogspot.com/2012/11/zte-v9-light-awaria.html
      Co prawda ja korzystałem z niego, aby przywrócić tableta do życia, jednak tym sposobem wróciłem do wersji pierwotnej zainstalowanej na urządzeniu.
      Jeśli tym sposobem nie dasz rady to daj znać na pewno coś wymyślimy :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Ja walczę z powrotem do wersji podstawowej. Mam problem z odpaleniem instalacji, choć niby udało mi się odnaleźć odpowiednie romy. Sposób, którą podajesz wyżej odpada, bo mam maca. Może znasz namiary na sprawdzony ROM z 2.2?

      Usuń
  5. WITAM
    Proszę o pomoc
    Próbowałem wykonać "zte-v9-light-instalacja-cyanogenmod" i w konsekwencji po zresetowaniu (włączeniu przycisku po prawej górnej stronie urządzenie zte v9) śmiga mi na deskorolce androidek po czym strzałka kręci się w koło napis cyanogen (mod) 7 i od nowa ;/ nie mogę tego wyłączyć przyciskiem ani po podpięciu kabla do komputera występuje błąd i nie widzę karty SD
    co mogę uczynić by powrócić do oprogramowanie 2.2.2 bądź jednak zainstalowania zte-v9-light-instalacja-cyanogenmod ?
    proszę o informację bądź kontakt gg 7636582
    mam tablet od wczoraj ; (

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć wszystko się da trzeba tylko czasem się pomęczyć.
    1. Jeżeli nie możesz wyłączyć przyciskiem tableta, odłącz na chwilę baterię i spróbuj uruchomić tablet w trybie CWM - czyli trzymasz + i nie puszczając włączasz urządzenie, + puszczasz dopiero w trybie CWM inaczej będzie się urichamiał system. Spróbuj jeszcze raz wgrać system czasem wychodzi za którymś razem.
    2. Jeżeli niw dasz rady napisałem poradnik na wypadek padnięcia urządzenia. "ZTE-V9-LIGHT AWARIA" tam też jest sposób na wgranie androida 2.2.
    Wieczorem będę w domu więc jak będziesz mieć jakiś problem to pisz spróbuję pomóc.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Andrzej, widziales to? http://www.modaco.com/topic/361573-devrom-cyanogenmod-101-android-422-for-zte-v9/
    A moze probowales zainstalowac?

    OdpowiedzUsuń
  8. trzymałem + oraz włącz a następnie po kilku minutach minus oraz włącz i niestety bez efektu. Podłączając tablet za pomocą kabla do laptopa po pozytywnym dodaniu sterowników do kabla/karty nadal nie widzi karty SD.
    prosiłbym o kontakt i pomoc

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę o kontakt gg 7636582 badz skype mario.o_87
    w każdej chwili, aby tylko rozwiązać ten problem ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, macie może pomysł,żeby zaktualizować ZTE V9 do Androida 4.0 lub wyżej ? :) Proszę wszystkich wiedzących coś na ten temat o pomoc, pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź .

    OdpowiedzUsuń
  11. Martin, zobacz post z 15 maja, tam jest podany link do aktualizacji do 4 bodajze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ok, dzięki ,a możecie krok po kroku wyjaśnić, co trzeba zrobić? Żebym czegoś nie skopał :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wielki pozytyw dla Andrzeja Drab za ten poradnik jak i pomoc przy przypadkowo występującym problemie !! wielkie dzięki !! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Może spróbuj dodać nowy temat , w którym pokażesz jak zaktualizować ZTE v9 do Androida 4.0+ ?
    Co Ty na to? :) Możemy na Ciebie liczyć?

    OdpowiedzUsuń
  15. Będzie, będzie :) tak jak mówiłem już Mariuszowi dopiero w lipcu zrobię taki poradnik, bo mam teraz urwanie głowy, ale na pewno możecie na mnie liczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. 4.1.2 ponoć szybszy - http://www.modaco.com/topic/362668-devrom-cyanogenmod-10-android-412-for-zte-v9/
    też czekam na poradnik

    V9 mam od dawna, wersja OPTUS (z AU). od razu wgrałem niebrandowany 2.2 - poszedł na półkę bo mam teraz dwa v9a z 2.3. niestety nie ma co w nich grzebać bo root prawie niemożliwy - dlatego zdecydowałem się na upgrade v9. czy orientujecie się czy overclook jest możliwy? (czytałem że można go ustawić na 800 i zmniejszyć pobórr prądu?)

    ps. czekam na poradnik bo nigdy CM nie instalowałem :( nie chcę popsuć a pierwszym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. wrzuciłem wczorej te 4.1.2 i jestem w szoku !! w porównaniu do CM7 - CM10 to demon szybkości !! pieknie chodzi. mi nie działa tylko radio ale nie wiem czemu, zresztą po co to komu.

    OdpowiedzUsuń
  19. To może teraz Ty zrobisz poradnik?

    OdpowiedzUsuń
  20. zrobiłem to samo co autor pisał na początku wrzucając zamiast CM7 - CM10 stad - http://www.modaco.com/topic/362668-devrom-cyanogenmod-10-android-412-for-zte-v9/

    jestem pod wrażeniem :O

    dodatkowo wrzuciłem wczoraj CM10 w starą motorolę defy mb525 ( w której miałem problemy z brakiem autofocusa) - po wrzuceniu CM10 telefon chodzi jak o wiele nowszy (szybciej ze 3 razy) a poza tym pojawił się autofocus !!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wrzuciles to na cyjanogen? Czy na czystego androida 2.2 jA mam 7 zainstalowane wg tego przewodnika i sie zastanawiam czy mozna nowa wersje wrzucic bezposrednio czy trzeba wrocic do 2.2/

    OdpowiedzUsuń
  22. Można wrzucić na tą wersję którą masz. Właśnie to zrobiłem. Nie polecam CM 10.1 bo po instalacji zostaje 4MB wolnej pamięci wewnętrznej co skutkuje kolejnym wyłączaniem procesów, aż dochodzi do restartu. Tak więc wersja CM 10 jeśli już.

    OdpowiedzUsuń
  23. na czystego 2.2 (niebrandowanego bo fabrycznie był soft OPTUS - ZTE z Australii)
    wrzuciłem 10 bo czytałem że 10.1 ma niedoróbki.
    POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń
  24. ps. jakby ktoś znał sposób na root V9a - bedę wdzięczny - do tej pory nic nie działa a mam dwa takie tablety.

    OdpowiedzUsuń
  25. Andrzej: jesli mam zainstalowany CM 7 (wg Twojego poradnika) to chcac zainstalowac CM 10 musze postepowac dokladnie tak samo jak pdczas instalacji CM 7? Czy powinienem/moge/musze pominac jakies kroki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przygotowuję poradnik dziś już wrzucę. Ale tak można zainstalować od razu z CM-7. Na wszelki wypadek doinstalowałem Rom Managera ze sklepu bo czasem CWM nie chce zaskoczyć. Reszta tak jak w poradniku powyżej. Tylko paczkę pobierasz CM-10.

      Usuń
  26. Super, chyba wieczorem zabiore sie za to :) A jak wyglada sprawa flasha? Chodzi mi o mozliwosc ogladania streamu TV i w ogóle obrazu z kamerek.

    OdpowiedzUsuń
  27. Co do flash'a jeszcze nad nim pracuję.

    Nowy poradnik już jest:

    http://poradnikmeza.blogspot.com/2013/07/android-412-dla-zte-v9-light.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Ktos mi pomoze? Na GG 304351. Mam problemy a nie chce zapychac bloga :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nadal masz problem to wieczorem mogę Ci pomóc na gg.

      Usuń
  29. Andrzej, jutro (wtorek) po 20 na gg? pisz nawet gdy nie bede widoczny

    OdpowiedzUsuń
  30. Sądząc po wpisie miałeś na myśli dziś czyli środę, wtorek był wczoraj, ale rozumiem wakacje są :) Jeśli tak to po 20 łapiemy się na gg.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym zapytać czy na tym tablecie da się zainstalować win.dows phone?

      Usuń
    2. Wszystko się da. Z tego co widziałem w necie ludzie instalują windowsa na tym sprzęcie. Tutaj problem jest raczej z licencją, która jest płatna.

      Usuń
  32. Witam.
    Na żadnej stronie w całym necie nie mogę znaleźć CM 7, a mam bricka i chcę postawić tablet na nowo.
    Posiada ktoś kopię na dysku lub działający link ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      wszystkie repozytoria są tutaj: https://github.com/CyanogenMod

      Post ma już trochę czasu dlatego niektóre linki mogą już nie działać ale w sieci wszystko jest . Powodzenia xd

      Usuń
  33. Mam ndzieję że go postawie, bo gdzieś zrobiłem błąd. CM się odpalał, na sekunde pulpit i ponowny reset i tak w kółko, pulpit i reset. Teraz sformatowałem date i system i tylko jest logo CM.
    Gdyby działał tryb download w CM7 to bym wgrał oficjala...

    OdpowiedzUsuń
  34. A mogę bezpośredni link do zipu CM 7 ?
    Bo tam jest system w formacie plików i nie wiem co z nim zrobić, chcę wrzucić gotowca w CWM.

    OdpowiedzUsuń