Translate

czwartek, 18 października 2012

Pierogi z jabłkami


W piwniczce zostało jeszcze pudełko naszych malutkich jabłuszek, dlatego postanowiłem jakoś je wykorzystać, nie lubię gdy coś się marnuje. Pierogi z jabłkami były czymś nowym w naszym domu tym bardziej, że robiłem pierogi pierwszy raz w życiu :)  


Składniki:

  • 500 gram mąki pszennej
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 kg jabłek
  • 4 łyżki cukru trzcinowego (może być też zwykły)
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu sproszkowanego



Sposób przygotowania:

1. Na stolnicę ( jeśli ktoś nie ma tak jak ja, można robić to na blacie stołu) wysypać mąkę;

2. Następnie dodać do niej wodę i olej i wyrobić ciasto;

3. Jabłka umyć, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach;

4. Odlać sok z jabłek, dodać cukier, cynamon i bułkę tartą. Wymieszać farsz;

5. Ciasto rozwałkować ( nie masz wałka żaden problem wykorzystaj do tego butelkę lub słoik min. 2 litrowy);

6. Za pomocą szklanki z ciasta wycinać koła;

7. Na środek koła nałożyć troszkę farszu i zlepić brzegi ciasta;

8. Pierogi wrzucać do wrzącej wody i gotować 3-4 minuty od wypłynięcia;

Ja podałem pierogi polane śmietaną z cynamonem i cukrem. Co do cukru każdy słodzi inaczej, jeśli lubisz bardzo słodkie dodasz go więcej. Także przyprawiamy tak żeby nam smakowało :)





Smacznego :)))

0 komentarze:

Prześlij komentarz