Translate

poniedziałek, 1 lipca 2013

Android 4.1.2 dla ZTE v9 Light




Witam wszystkich serdecznie. Jak obiecałem, tak też napisałem dla Was poradnik, który pomoże Wam zainstalować CM-10. (testowałem również CM-10.1 ale jest jeszcze niedopracowany i nie pracuje się na nim komfortowo).

Proces wgrania CM-10 z poziomu CM-7 jest taki sam jak we wcześniejszym poradniku.

Dla tych jednak, którzy nie chcą brnąć przez temat CM-7 przedstawiam instalację krok po kroku. Tak więc zaczynamy. Przypomnę Wam tylko, że to jest sposób testowany przeze mnie i na pewno działa co do innych metod z sieci nie mam pewności.


Root urządzenia (czyli uzyskiwanie praw administratora):

 Uruchomienie tej opcji wymaga poniższych ustawień w urządzeniu:
  • Wejdź w Ustawienia urządzenia i zaznacz: 
  • Ustawienia - > Aplikacje -> Nieznane źródła; 
  • Ustawienia -> Aplikacje -> Dla Programistów -> Debugowanie USB; 

Teraz pobierz aplikację Z4root; (wiem, że CM-7 ma swojego Superusera jednak ja skorzystałem z Z4root;)

  • Skopiuj aplikację na kartę SD. Zainstaluj aplikację Z4root  na tablecie; 
  • Otwórz aplikację Z4root i wybierz opcję Permanent Root;

Po kolei pobieramy :
  • OneClickRecovery
  • ROM Manager (ten programik można zainstalować ze sklepu, przydał mi się gdy OneClickRecovery nie chciał zresetować urządzenia wtedy skorzystałem właśnie z Rom Managera, aby wejść w tryb CWM,  
  • Cyanogen (CM-10) ROM.
To wszystko kopiujemy na kartę SD.  Instalujemy OneClickRecovery i ROM Manager w urządzeniu.
Są teraz dwie możliwości :
  • uruchomienie OneClickRecovery lub uruchomienie ROM Manager  (Rom  Manager wymaga OneClickRecovery więc bez tego nie wejdziemy w CWM).
Tym razem wybrałem opcję numer dwa, czyli ROM Manager.
W ROM Manager wybrałem opcję Reboot into Recovery. Tabet zresetuje się i uruchomi w trybie CWM. Dalej wszystko jest jak przy CM-7:

  • Wybierz: install zip from sdcard (czyli zainstaluj plik z roszrzerzeniem zip zlokalizowany na karcie SD);
  • Wybierz: choose zip from sdcard (za pomocą przycisków [+/-} wybierz swój ROM Cyanogen, który pobrałeś wcześniej i skopiowałeś na kartę SD);
  • Wybierz: YES

Nowy ROM zostanie zainstalowany, a urządzenie po ukończonej instalacji pozostanie w trybie CWM aż do ponownego resetu.
Kolejnym krokiem może być czyszczenie danych. Uwaga możesz stracić wszystkie dane z urządzenia!!!

Czyścimy pamięć podręczną [Cache]

  • Z głównego menu tryby CWM wybieramy opcję wipe data/factory reset i zatwierdzamy;
  • Następnie klikamy: advanced, a potem wipe dalvik cache i potwierdzamy wybór;
  • Kolejnym krokiem jest: fix permissions.
  • Po tych działaniach możemy zresetować nasze urządzenie.

Instalacja aplikacji Google

  • Pobierz: Google App;
  • Po pobraniu zmień nazwę pliku na: update.zip i skopiuj go na kartę SD;
  • Uruchom aplikację OneClickRecovery;
  • Urządzenie uruchomi się w trybie CWM;
  • Wybierz: flash update.zip;

Zresetuj urządzenie i gotowe :)  Miłej zabawy z CM-10


Jeżeli ktoś w "Menadżerze urządzeń" ma pozycję "Unknown Device" to musi zainstalować sterowniki Google !!!


Alternatywne linki do CM:







22 komentarze:

  1. witam.
    robiłem wszystko zgodnie z instrukcją.
    Lecz stanąłem na wykonaniu Reboot into Recovery w ROM Manager.
    Próbowałem w OneClickRecovery lecz pokazuje się tylko android i dalej sie nie włącza.

    Wcześniej zrobiłem Permanent Root w Z4root.

    Model - V9
    Firmware version - 2.1-update1
    Bulid number - Light_V9V1.0.0B06

    OdpowiedzUsuń
  2. ah zapomniałem dodać ze dlatego stanąłem na wykonaniu Reboot into Recovery w ROM Manager.
    ponieważ jak na to klikam wyskakuje bład
    "An eror occurred while attempting to run privilehed commands!"

    Co robić ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wychodzi na to, że nie uzyskałeś praw administratora. Aktualizacje wykonywałem z poziomu minimum 2.2. Spróbuj z tym poradnikiem:

    http://darmowyinternet.net/forum/temat-latwy-root-android-dla-wszystkich-urzadzen-z-kazda-wersja-androida_183

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie działa link z Cyanogenem, a nowsza wersja nie obsługuje klawisza Home :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Link wrzuciłem nowy. Co do klawisza Home u mnie działa bez problemu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Doinstalowanie googla spowodowało usadzenie urządzenia na komunikacie: "niestety, aplikacja Kreator konfiguracji została zatrzymana"... :(
    I cóż z tym fantem zrobić...?

    OdpowiedzUsuń
  7. Andrzeju: kolejny raz Twoj poradnik uratował mojego V9. Walczyłem z nim długo ale udało się. Jednak znalazlem jeden błąd w poradniku: Google apps nie są dla tej wersji Cyjanogena. Powoduje błąd i komunikat o niemozności dokonczenia opracy kreatora.
    Tu można ściągnąć wersję Google działającą z CM 10: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip
    a tu są inne wersje google apps do innych CM: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Gapps
    Kolejny raz dzięki za poradnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, teraz już wiem czemu tak muli z tamtą paczką :)) Już podmieniłem link i dodałem krótki komentarz, ponieważ często się zdarza problem ze sterownikami. Wszelkie uwagi mile widziane :))

      Usuń
  8. Tomek Z.: ściągnij tę wersję gapps, którą podałem wyżej: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121011-signed.zip i zainstaluj wszystko od początku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest nowsza wersja CM 10.2, co daje Androida 4.3. Relacje z forum wygladaja obiecujaco, czy ktos z nas testowal to?
    http://www.modaco.com/topic/365005-devrom-cyanogenmod-102-android-43-for-zte-v9/

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, niestety nie udaje mi się zaaktualizować, gdyż wychodzi błąd Status 7 ... :( Pomożecie jakoś?

    OdpowiedzUsuń
  11. Koledzy wgrałem CM7. Tablet nie chce polaczyc sie z wifi i nie chce wejsc do CWM. Pomożecie?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki tu spokój.... czyzby wszyscy juz sie pozbyli staruszka? Ja nie :) Uzywam go na codzien jako nawigacji oraz radia internetowego. Ale nie tylko. Probowalem roznych wersji CM, łacznie z 4.4 (brak radia), 4.3 - slabiutkie wi-fi, ale zostalem przy 4.1.2 czyli CM-10. To chyba najstabilniejszy i najszybszy ROM dla tego tabletu.
    Najwiekszym problemem byl brak pamieci dla aplikacji. Ale zainstalowalem Link2SD i naprawde teraz ciesze sie z tego sprzetu: mam zainstalowane sporo roznych programow (oprócz gier - nie gram), wciąż duzo wolnego miejsca na apki i tablecik calkiem ladnie mi chodzi!
    Ciekawe, czy ktos z Was jeszcze eksperymentuje na tym sprzecie?

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam problem po wgrani CM-10 nie mogę wejść w reovery aby dograć app gogle

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej ... a mnie właśnie taki model wpadł w ręce... ale link do cm10 nie działa :( może ktoś jeszcze ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz tutaj : https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_v9

      Usuń
  17. Witam. Mógłbyś wrzucić jakiś aktualny link do firmware/rom bo ten z poradnika wygasł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wrzuciłem na samym dole artykułu dwa linki sprawdź sobie

    OdpowiedzUsuń
  19. Sprawdziłem te pliki, ale w obu przypadkach przy instalacji mam ten sam błąd assert failed:getprop("ro.product.device") == "v9" || getprop("ro.build.product") == "v9" || getprop("ro.product.board") == "v9");
    E: Error in /sdcard/cm-7-20130301-NIGHTLY-v9
    (status 7)
    Installation aborted.

    Jakby firmware nie z tego modelu. U mnie pod klapką jest V9A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może sprawdź linki tutaj https://guideroot.net/how-to-flash-zte-light-tab-2-v9a-update-to-android/ . Ja niestety mam v9 więc nie miałem okazji przetestować dla v9A

      Usuń