Translate

środa, 17 października 2012

Zupa ogórkowa


Pomimo szwów, które nieubłaganie ciągnął mnie do ziemi, nie poddałem się i ten dzień spędziłem na gotowaniu. Na pierwszy ogień poszła ogórkowa, ponieważ moje ogóreczki w spiżarni już dojrzały.


Składniki:

  • 1 udko z kurczaka
  • 1 duża marchew
  • 1 duża pietruszka
  • ½  małego selera
  • 1 szklanka wody z ogórków kiszonych
  • 4 ziemniaki średnie
  • 6 średnich ogórków kiszonych
  • Liść laurowy
  • Ziele angielskie
  • Pieprz
  • Sól
  • Majeranek
  • Ząbek czosnku
  • 2 łyżki mąki 
  •  ¼ szkl. mleka
  • 2 litry wody


Sposób przygotowania:

  1. Do garnka wlać wodę i wrzucić udko. Zagotować;
  2. Podczas gotowania pojawi się biały nalot na wodzie są to tzw. Szumowiny, zdejmujemy je za pomocą łyżki cedzakowej;
  3. Dodać do wywaru liść laurowy i ziele angielskie;
  4. Marchew, pietruszkę, seler i ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy ziemniaki w kostkę, a pozostałe warzywa w krążki i wrzucamy do wywaru;
  5. Gotujemy wszystko do momentu, gdy warzywa będą miękkie;
  6. Dodać starte na tarce o grubych oczkach ogórki kiszone;
  7. Doprawić do smaku solą i pieprzem;
  8. Dodać około 1 łyżkę suszonego majeranku;
  9. Mąkę wymieszać z mlekiem w garnuszku, dodać trochę gorącej zupy i wszystko wymieszać dobrze. Następnie wlać do zupy i zagotować.





Smacznego :)




1 komentarze:

  1. Pyszne��robiłem juz kilka razy������

    OdpowiedzUsuń