Translate

wtorek, 15 stycznia 2013

Blok czekoladowy


Oj dawno już nic nie umieszczałem, ale to nie dlatego, że nic nie robię po prostu brak mi czasu.
    Jakiś czas temu mieliśmy w domu ochotę na coś słodkiego...hmmm....ale do sklepu nie chciało nam się wychodzić, wtedy przypomniał mi się przepis z lat szkolnych, którego uczyłem się na tzw. zajęciach praktyczno-technicznych czyli ZPT.
Ach stare dobre czasy, chociaż coś w główce zostało po tylu latach :).
    Dobra wracam do przepisu bo naprawdę warto :). Przepis troszkę przeze mnie zmodyfikowany.

Składniki:


  • kostka masła ( 250g );
  • opakowanie mleka w proszku ( 500g );
  • 1/2 szklanka wody;
  • 1 szklanka cukru trzcinowego;
  • 1/2 szklanki cukru pudru;
  • 6 łyżek kakao;
  • 1 duże opakowanie herbatników ( 250g, można oczywiście więcej kto co lubi :));
  • garść orzechów włoskich;
  • 1/2 opakowania rodzynek ( około 125g );
Sposób przygotowania:



  1. Do rondelka wlać wodę, dodać masło i podgrzać aż masło się roztopi;
  2. Następnie dodać cukier i mieszać, aż cukier się roztopi;
  3. W dużym pojemniku wymieszać mleko w proszku z kakao;
  4. Dodać roztopione masło z cukrem i wszystko wymieszać na jednolitą masę;
  5. Na koniec dodać herbatniki, rodzynki i orzechy i znów wymieszać (ostatnie mieszanie proponuję zrobić łapką jest dużo wygodniej :));
  6. W dowolną formę do pieczenia włożyć papier do pieczeni i w taką formę wyłożyć masę;
  7. Wszystko wstawić do lodówki aż stwardnieje.





Smacznego :)




0 komentarze:

Prześlij komentarz